Back to school - english-french translation

CAGLulu

New member
Jun 8, 2011
201
0
Parrots
Congo African Grey (Lulu)
Hey all :)

I don't know if someone in here know french but I really need help with my translation. If anyone in here know french then please look through my translation and correct its mistakes. I'm sure there is a lot of them :p

I think that friendship is possible between a boy and a girl but to some extent. On the photos in “Copains un jour, copains toujours?”we can see that boys and girls can hang out and have fun together, but I think boy’s thoughts’ is beyond than just wanting to be a friend. It is well known that boys like girls a lot and it is one of the reasons I think they cannot be true friends. There is a study showing that most boys do not believe that boys and girls can just be friends, but it is vice versa with the girls. They believe that boys and girls can be just friends.

Je pense que l'amitiĂ© est possible entre un garçon et une fille mais dans une certaine mesure. Sur les photos dans le "Copains un jour, copains tujours?" nous pouvons voir que les garçons et les filles peuvent traĂźner et avoir l'amusement ensemble, mais je pense que les pensĂ©es du garçon est au delĂ  de que juste voulant ĂȘtre un ami et accrochant dehors avec des filles. Il est bien connu que les garçons comme des filles beaucoup et lui soit l'une des raisons que je pense qu'ils ne peuvent pas ĂȘtre les amis vrais. Il y a une apparence d'Ă©tude que la plupart des garçons ne croient pas que les garçons et les filles peuvent juste ĂȘtre des amis, mais elle est vice versa avec les filles. Ils croient que les garçons et les filles peuvent bien ĂȘtre des amis.
 
Last edited:

MikeyTN

New member
Feb 1, 2011
13,296
17
Antioch, TN
Parrots
"Willie"&"Lola"B&G Macaw,
"Dixie"LSC2, and "Nico" Scarlet Macaw.
I think thats correct....its been years since i took french... tres bon!!
 

Echo

New member
Dec 7, 2009
1,479
3
USA
Parrots
Green Cheek Conures, Crimson Conures, CAG, Pionus, Budgies, Goffin Cockatoo
I am born French and I can help you with this. First, I have to say that you are very good at this! However, there are a few mistakes.

Je pense que l'amitiĂ© est possible entre un garçon et une fille mais dans une certaine mesure. Sur les photos dans le "Copains un jour, copains toujours?" nous pouvons voir que les garçons et les filles peuvent traĂźner et s’amuser ensemble, mais je pense que les pensĂ©es du garçon sont au delĂ  de juste vouloir ĂȘtre amis. Il est bien connu que les garçons aiment beaucoup les filles et c’est l'une des raisons pour laquelle je pense qu'ils ne peuvent pas vraiment ĂȘtre amis. Il y a une Ă©tude sur le sujet qui montre que la plupart des garçons ne croient pas que les garçons et les filles peuvent juste ĂȘtre des amis, mais c’est vice versa avec les filles. Elle croient que les garçons et les filles peuvent bien ĂȘtre des amis.
__________________
I have been in the US for 20 years, but I think that my French is still pretty good.....Please let me know if I goofed haha
 
OP
CAGLulu

CAGLulu

New member
Jun 8, 2011
201
0
Parrots
Congo African Grey (Lulu)
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #4
Thank you so much both of you!

Echo, you might need to help me a little bit more because I'm not done with the translation :D I will put the rest in later and if you wan't to then please correct my mistakes again :)

It is not a big translation. A hundred words approx.
 
OP
CAGLulu

CAGLulu

New member
Jun 8, 2011
201
0
Parrots
Congo African Grey (Lulu)
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #5
Got a 12 - highest grade you can get here in Denmark :D Thank you so much! :)
 

antoinette

Supporting Member
Jul 6, 2009
13,114
Media
9
18
Sunny South Africa !!!
Parrots
African "Grey"
"Mishka"
Male
7 Years old
Hope this helps........... used

Free English French Translation Online Dictionary Translator

Ps..... bookmark the link, for future use

I think that friendship is possible between a boy and a girl but to some extent. On the photos in “Copains un jour, copains toujours?”we can see that boys and girls can hang out and have fun together, but I think boy’s thoughts’ is beyond than just wanting to be a friend. It is well known that boys like girls a lot and it is one of the reasons I think they cannot be true friends. There is a study showing that most boys do not believe that boys and girls can just be friends, but it is vice versa with the girls. They believe that boys and girls can be just friends.


Je pense que l'amitiĂ© est possible entre un garçon et une fille mais dans une certaine mesure. Sur les photos dans le "Copains un jour, copains tujours?" nous pouvons voir que les garçons et les filles peuvent traĂźner et avoir l'amusement ensemble, mais je pense que les pensĂ©es du garçon est au delĂ  de que juste voulant ĂȘtre un ami et accrochant dehors avec des filles. Il est bien connu que les garçons comme des filles beaucoup et lui soit l'une des raisons que je pense qu'ils ne peuvent pas ĂȘtre les amis vrais. Il y a une apparence d'Ă©tude que la plupart des garçons ne croient pas que les garçons et les filles peuvent juste ĂȘtre des amis, mais elle est vice versa avec les filles. Ils croient que les garçons et les filles peuvent bien ĂȘtre des amis.
 

mysteryfoxes

New member
Mar 6, 2012
191
0
Calabash, NC
Parrots
Basil - Turquoise Green Cheek Conure :)
Je m'ennuie de l'apprentissage du français; I am in love with a Swede so it never comes of use.

Danish sounds so interesting. xD I'm visiting Sweden (and hopefully Copenhagen) this Summer!
 

lene1949

New member
Sep 26, 2011
1,701
1
Brisbane, Australia
Parrots
Cory: Short billed Corella -
Echo: Galah -
Max: Alexandrine -
Skye: Yellow Sided conure -
Luka: Green Cheek Conure -
RIP Shrek: Quaker
I'm Danish... I have lived in Australia for nearly 30 years.. Scandinavia is beautiful to visit..
 
OP
CAGLulu

CAGLulu

New member
Jun 8, 2011
201
0
Parrots
Congo African Grey (Lulu)
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #9
Thanks antoinette! Will definitely use that translator. Seems to be a good one and way much better than google translate :)

mysteryfoxes, I'm originally Lebanese but I am born in Denmark and live there as well. In my opinion, and this is not something personal at all, but I think Denmark is a pretty boring country! I'm sure you are going to think Copenhagen is very nice because it is different from what you are used to :)
 

Most Reactions

Top